Zaterdag maar ff een kijkje genomen bij de Opel-dealer in Groningen.
Ff met eigen ogen aanzien hoe de crisis toegeslagen heeft bij de dealers hier bij mij in de buurt.
Het terrein staat zoals altijd vol met auto's. Nu heeft bijna elke auto een papiertje achter het raam met de "speciale prijs" die nu geldt. Of dit komt door de crisis of dat het een stunt is...ik weet het niet.
Wat mij echter opviel is de vertegenwoordiging Vivaro's die hier op het terrein stond.
Enkelcabine's, DC's, een pick-up en zelfs een VPC (67/100).
Een paar gebruikte, maar grotendeels nieuwe wagens wachtend op een eigenaar.
Eentje was al verkocht, de rest stond daar nog te wachten. Terwijl er normaal gesproken maar een handje vol Viv's staan... dit weet ik omdat ik bijna wekelijks voor het terrein langs kom. De laatste weken lijkt mij het aantal wel verdrievoudigt.

Binnen in de zaak ook nog ff verder rondgekeken, de Insignia was er ook meerdere malen vertegenwoordigt. Mooie wagen om te zien, zowel van buiten als ook van binnen!
Een handjevol kopers (of kijkers) liepen er rond, voorzien van alle aandacht van de verkopers.
De man die mij de Vivaro destijds verkocht heeft was ook druk bezig, jammer, had hem graag mijn Viv nog ff laten zien, maar kwam er niet tussen.

Het aantal verkopers leek mij ook minder dan normaal, want er was geen verkoper meer beschikbaar om mij te woord te staan. Dus heb ik mezelf maar ff bediend en ik heb de VPC ff nader bestudeert.
Niet geheel vlekkeloos (watervlekken/poetsstrepen/vieze vloermatten, blijkt ook normaal te zijn, want toen ik de mijne gehaald heb destijds zag die er net zo uit ;(.gif ) stond het paradepaardje daar pontificant om de hoek.
Nummer 67 uit de totale oplage van de 100 stuks.
Mooie wagen, kale prijs €35.000,- dus excl. bpm/btw
Lekker veel ruimte achterin, ff proberen, de schuifdeur kwam wel los, en beleef toen haken, dus maar niet verder aan gezeten, wat als ie eruit valt...

De rest van het wagenpark nog ff bekeken, geen vrije verkoper gezien, wat eigenlijk een verademing is, want anders komen ze er direct aangerend om je te "helpen".

Conclusie van mijn bezoek:

Auto's genoeg, wat minder opdringerige verkopers: dus het gaat de goede kant op.

vale.

Nog ff wat pics geschoten:
Klik om bijlage te bekijken
Klik om bijlage te bekijken
Klik om bijlage te bekijken
Klik om bijlage te bekijken
Klik om bijlage te bekijken
Klik om bijlage te bekijken
Klik om bijlage te bekijken