IPB WARNING [2] Creating default object from empty value (Line: 39 of /home/vhosts/bus-halte.nl/httpdocs/mkportal/include/IPB/ipb_out.php)
Bus-Halte.nl de gezelligste Club voor Bus Bezitters! laadruimte apart vergrendelen? - Bus-Halte.nl
Bus-Halte.nl de gezelligste Club voor Bus Bezitters!
Laatste Shout - Gepost door: trappist - Vrijdag, 03 Juni 2016 12:33
deze middag ga ik mijn Primastar na 12 jaar trouwe dienst omwisselen tegen een (gebrukte) Nissan NV200 Evalia!
 
Reply to this topicStart new topic
> laadruimte apart vergrendelen?
busje komt zo
post Feb 14 2009, 19:46 PM
Bericht #1


nieuw lid
*

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 17
Sinds: 18-December 2008
Gebruiker Nr.: 1,470



Hallo Allemaal,

Mijn Vivaro heeft een enkele cabine, twee schuifdeuren en een klep.

Nu hebben de "slimme" jongens bij Opel (Renault/Nissan) verzonnen dat je een afstandsbediening krijgt met daarop een knopje om alleen de laadruimte te ontgrendelen. Dit is natuurlijk een hele goede vinding.

Maaaaaaaar... wat hebben die sukkels nou gedaan: ze laten met dit knopje alleen de achterklep ontgrendelen. De twee schuifdeuren (hetzelfde compartiment dus), worden ontgrendeld met de knop die je gebruikt voor het ontgrendelen van de "enkele" cabine.

Het is dus in de huidige configuratie niet mogelijk om alleen de cabine te ontgrendelen en de laadruimte vergrendeld te laten. De configuratie is dus ontworpen voor een bus met dubbele cabine (ik zie voornamelijk enkele cabines rijden overigens......).

Weet een van jullie of het mogelijk is om de bedrading/aansturing zo aan te passen dat het wel mogelijk is om cabine en laadruimte apart te ontgrendelen?

Groeten Remo
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
RUSOR
post Feb 15 2009, 21:20 PM
Bericht #2


beginnende spammer
**

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 32
Sinds: 19-October 2008
Gebruiker Nr.: 1,122



QUOTE(busje komt zo @ Feb 14 2009, 19:46 PM) *

Hallo Allemaal,

Mijn Vivaro heeft een enkele cabine, twee schuifdeuren en een klep.

Nu hebben de "slimme" jongens bij Opel (Renault/Nissan) verzonnen dat je een afstandsbediening krijgt met daarop een knopje om alleen de laadruimte te ontgrendelen. Dit is natuurlijk een hele goede vinding.

Maaaaaaaar... wat hebben die sukkels nou gedaan: ze laten met dit knopje alleen de achterklep ontgrendelen. De twee schuifdeuren (hetzelfde compartiment dus), worden ontgrendeld met de knop die je gebruikt voor het ontgrendelen van de "enkele" cabine.

Het is dus in de huidige configuratie niet mogelijk om alleen de cabine te ontgrendelen en de laadruimte vergrendeld te laten. De configuratie is dus ontworpen voor een bus met dubbele cabine (ik zie voornamelijk enkele cabines rijden overigens......).

Weet een van jullie of het mogelijk is om de bedrading/aansturing zo aan te passen dat het wel mogelijk is om cabine en laadruimte apart te ontgrendelen?

Groeten Remo


Bij mij wordt de schuifdeur mee ontgrendeld. Als ik de deuren van de cabine ontgrendel blijven de deuren van de laadruimte vast.... Als ik de knop gebruik voor de laadruimte te ontgrendelen gaan alle deuren van de laadruimte los en blijft de cabine vast. Bij een druk op de sluitknop sluit alles dat los is in één keer. Misschien weten ze in de garage hoe het komt... kan in de sturing zitten mijn gedacht

GRTS Danny
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
busje komt zo
post Feb 15 2009, 22:19 PM
Bericht #3


nieuw lid
*

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 17
Sinds: 18-December 2008
Gebruiker Nr.: 1,470



QUOTE(RUSOR @ Feb 15 2009, 21:20 PM) *

Bij mij wordt de schuifdeur mee ontgrendeld. Als ik de deuren van de cabine ontgrendel blijven de deuren van de laadruimte vast.... Als ik de knop gebruik voor de laadruimte te ontgrendelen gaan alle deuren van de laadruimte los en blijft de cabine vast. Bij een druk op de sluitknop sluit alles dat los is in één keer. Misschien weten ze in de garage hoe het komt... kan in de sturing zitten mijn gedacht

GRTS Danny



Hallo Danny,

Wat is de configuratie van jouw auto? Enkele cabine/schuifdeur/klep of deuren?
En wat is het bouwjaar van jouw auto?

Gr. Remo
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
RUSOR
post Feb 16 2009, 17:30 PM
Bericht #4


beginnende spammer
**

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 32
Sinds: 19-October 2008
Gebruiker Nr.: 1,122



QUOTE(busje komt zo @ Feb 15 2009, 22:19 PM) *

Hallo Danny,

Wat is de configuratie van jouw auto? Enkele cabine/schuifdeur/klep of deuren?
En wat is het bouwjaar van jouw auto?

Gr. Remo


Enkele cabine/schuifdeur/deuren... Bouwjaar 2009... een maand geleden om precies te zijn
(IMG:http://rusor.smugmug.com/photos/467073084_PvwFa-M.jpg)

GRTS Danny
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
busje komt zo
post Feb 17 2009, 08:29 AM
Bericht #5


nieuw lid
*

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 17
Sinds: 18-December 2008
Gebruiker Nr.: 1,470



QUOTE(RUSOR @ Feb 16 2009, 17:30 PM) *

Enkele cabine/schuifdeur/deuren... Bouwjaar 2009... een maand geleden om precies te zijn
(IMG:http://rusor.smugmug.com/photos/467073084_PvwFa-M.jpg)

GRTS Danny


Dank je Danny,

Ik ga binnenkort maar weer eens naar de Opel-dealer.

Gr. Remo
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
busje komt zo
post Feb 26 2009, 22:14 PM
Bericht #6


nieuw lid
*

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 17
Sinds: 18-December 2008
Gebruiker Nr.: 1,470



QUOTE(busje komt zo @ Feb 17 2009, 08:29 AM) *

Dank je Danny,

Ik ga binnenkort maar weer eens naar de Opel-dealer.

Gr. Remo


Nou, ik ben bij de dealer geweest. Hij blijft volhouden dat het "af-fabriek" niet kan. Ik kan het wel laten aanpassen, maar dat gaat me een hoop geld kosten en de garantie op dat onderdeel van de auto vervalt.

Ik had al eerder het gevoel dat bij vd Linden/v Sprankhuizen alles mogelijk was tot je je handtekening had gezet, maar dit bewijst het nogmaals. Wat een waardeloze dealer!!

Volgende auto: Geen Opel!

Gr. Remo
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

 

- Print Versie Actuele tijd: 29th March 2024 - 16:45 PM


Bus-Halte.nl is een onderdeel van Opel Scene Nederland
©2002-2006 All rights reserved

Pagina genereerd in 0.01379 seconden met 10 queries