IPB WARNING [2] Creating default object from empty value (Line: 39 of /home/vhosts/bus-halte.nl/httpdocs/mkportal/include/IPB/ipb_out.php)
Bus-Halte.nl de gezelligste Club voor Bus Bezitters! Waar zit de klep voor de kachel - Bus-Halte.nl
Bus-Halte.nl de gezelligste Club voor Bus Bezitters!
Laatste Shout - Gepost door: trappist - Vrijdag, 03 Juni 2016 12:33
deze middag ga ik mijn Primastar na 12 jaar trouwe dienst omwisselen tegen een (gebrukte) Nissan NV200 Evalia!
 
Reply to this topicStart new topic
> Waar zit de klep voor de kachel, Vervelende trilling uit het dashboard
Marco B
post Aug 15 2011, 04:30 AM
Bericht #1


nieuw lid
*

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 8
Sinds: 26-December 2008
Gebruiker Nr.: 1,484



Mede bus eigenaren,

ik zit met het volgende.

Al enige tijd komt er vanuit het dashboard een irritante trilling/geluid tussen de 2500 en de 2900 toeren. het geluid is alsof er heel snel, 2 vlakken op/langs elkaar trillen. Het geluid komt van achter het ventilatierooster wat links van het midden zit.
Als ik de kacheltemperatuur verander, dan hoor ik de frequentie van de trilling ook veranderen (weg gaat het niet). Dus ben ik op zoek gegaan.

Ik heb de rooster uit het dashboard kunnen halen, in de hoop dat ik iets zou vinden. Echter de trilling zit nog verder het dashboard in, maar verder "slopen" gaat niet.

Ik weet niet precies hoe de lucht van buiten naar binnen loopt maar ik verwacht dat er ergens een klep/schuif zit, de bedient wordt als je met de temperatuurknop speelt en waardoor de trilling verandert.

Waar kan ik deze klep/schuif vinden? Misschien zit hier wel iets wat de trilling teweeg brengt.

Van onder de motorkap wordt ik ook niets wijzer.
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
gifkikker13
post Aug 15 2011, 20:38 PM
Bericht #2


beginnende spammer
**

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 58
Sinds: 8-May 2010
Gebruiker Nr.: 2,435



probeer eens eens de boel te ontluchten. Het komt voor dat er lucht komt in de kachel verwarmings slangen onder de motor. Als het geluid dan weg is dan zit hier het probleem. Het kan zijn dat het geluid wegblijft maar als het terug komt hebben ze hier bij renault een oplossing voor. Precies weet ik dit ook niet.
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

 

- Print Versie Actuele tijd: 29th March 2024 - 09:08 AM


Bus-Halte.nl is een onderdeel van Opel Scene Nederland
©2002-2006 All rights reserved

Pagina genereerd in 0.01203 seconden met 10 queries