IPB WARNING [2] Creating default object from empty value (Line: 39 of /home/vhosts/bus-halte.nl/httpdocs/mkportal/include/IPB/ipb_out.php)
Bus-Halte.nl de gezelligste Club voor Bus Bezitters! Belangrijk.. informatie omtrent Glas Folie - Bus-Halte.nl
Bus-Halte.nl de gezelligste Club voor Bus Bezitters!
Laatste Shout - Gepost door: trappist - Vrijdag, 03 Juni 2016 12:33
deze middag ga ik mijn Primastar na 12 jaar trouwe dienst omwisselen tegen een (gebrukte) Nissan NV200 Evalia!
 
Reply to this topicStart new topic
> Belangrijk.. informatie omtrent Glas Folie
Mark
post Apr 4 2006, 21:14 PM
Bericht #1


ouwe garde
****

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 151
Sinds: 21-March 2006
Gebruiker Nr.: 1



(Bron: Nozon Glas Tinting)

(IMG:http://www.nozon.nl/images/nozonfront.jpg)

Zondag 19 maart werden wij van Nozon glastinting in Assen meerdere malen aangesproken door mensen die waren aangehouden en bekeurd op de A18 bij Beilen omdat zij hun autoruiten hadden voorzien van raamfolie.


Na afloop van het automaxx evenement ben ik als een speer naar Beilen gereden omdat er werd verteld dat er weer een razzia werd gehouden door onze ?vrienden?.
Hieraan gekomen heb ik een gesprek met een motor agent gehad en hem gevraagd mij te bekeuren, hij zij niet te controleren op raamfolie omdat hij niet de benodigde meet apparatuur had. (hij bevestigd hiermee dat er gemeten moet worden om te bekeuren)

Ik heb van deze agent een telefoon nummer gekregen van de verkeersdienst in Driebergen die samen met de verkeersdienst uit Assen deze controle uitvoerde. Na 5 personen in Driebergen gesproken te hebben werd ik doorverwezen naar Assen, hier werd mij gevraagd op een later tijdstip terug te bellen omdat de betreffende mensen op cursus waren, toen ik `s middags terug belde vertelde men dat zij een oproep op de mail had gezet naar de betreffende agenten die bij deze controle aanwezig waren en dat zij mij terug zouden bellen om mijn vragen te beantwoorden.

Ook worden wij vaak gebeld door mensen die de folie van de ruiten hebben verwijderd omdat de agent dit eiste. (veelal mensen uit Zwolle)
Een agent mag het wel vragen maar niet eisen en mag zelf nooit aan de ramen van uw auto komen. Doordat bij het verwijderen van de folie de lijmresten achter blijven ontstaat een gevaarlijke situatie, als u over de lijm wrijft wordt de ruit wazig en kan de politie u opnieuw bekeuren omdat het uitzicht belemmerend is. Ook het verwijderen van de lijmresten zal niet meer meevallen en de ruiten kunnen niet meer op en neer omdat zij vastgeplakt zitten door de lijmresten.
Mocht de politie u kenteken in beslag willen nemen dan moet u gelijk een bewijs van inname eisen en verzoeken een code af te geven naar de RDW zodat u uw auto daar ter keuring kunt aanbieden. (de RDW of APK keurmeester bepaald of u folie toelaatbaar is of niet)


Voor de mensen die bekeurd zijn op de A28 bij Beilen enkele tips,
Bied de auto ter keuring aan bij een APK keuring station en vraag de keurmeester de volgende aantekening op het keuring rapport te zetten, ruiten voorzien van veiligheids voorziening met zonwerende eigenschappen

Zodra de bekeuring binnen is stuur je een bezwaarschrift hierbij doe je een kopie van het keuringsrapport, je vraagt om een eikrapport van de betreffende licht meter, je wijst er op dat er is gemeten van buiten naar binnen en niet van binnen naar buiten. (de mensen die ik heb gesproken hebben dit allen bevestigd)

Ook de volgende tekst zou u kunnen opnemen in u bezwaarschrift,
De toelaatbaarheid ten aanzien van het donkerder maken van de ruiten wordt door de RDW en in het verlengde daarvan later bij de verplichte APK keuring beoordeeld. Daarover bestaat binnen de wet en regelgeving in Nederland geen onduidelijkheid. Indien het zicht naar buiten toe en op de buitenspiegels goed is, naar oordeel van de RDW of een gecertificeerde APK keurmeester, bestaat er geen reden tot afkeuring, dan wel het niet toelaten op de openbare weg. De toelichting in artikel 5.2.42 van het voertuig reglement is daartoe helder, ?in het geval folie is aangebracht wordt door degene die de keuring uitvoert beoordeeld in hoeverre deze folie belemmerend is voor het uitzicht van de bestuurder?.

De politieambtenaren, hebben in deze zaak enkel een functie op het gebied van handhaving en controle.

Wij wensen u veel succes bij het aanvechten van de bekeuring

Op dit moment ben ik met onze jurist bezig om te zien of wij gezamenlijk de bekeuringen kunnen aanvechten. Ik heb gelezen dat er +/-40 auto`s zijn bekeurd en wij denken op deze manier een goedkope oplossing te kunnen aanbieden.
Laat via info@nozon.nl weten als je hiervoor ge?nteresseerd bent en stuur naast jou gegevens enkele foto`s van jou auto zowel van binnen als van buiten mee en als het bekend is het merk en het type folie dat gemonteerd is.

Met vriendelijke groet,

Nozon Glastinting team
R. Brouwer

Meer informatie: bezoek de website
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

 

- Print Versie Actuele tijd: 29th March 2024 - 00:10 AM


Bus-Halte.nl is een onderdeel van Opel Scene Nederland
©2002-2006 All rights reserved

Pagina genereerd in 0.01107 seconden met 10 queries