IPB WARNING [2] Creating default object from empty value (Line: 39 of /home/vhosts/bus-halte.nl/httpdocs/mkportal/include/IPB/ipb_out.php)
Bus-Halte.nl de gezelligste Club voor Bus Bezitters! verbruik - Bus-Halte.nl
Bus-Halte.nl de gezelligste Club voor Bus Bezitters!
Laatste Shout - Gepost door: trappist - Vrijdag, 03 Juni 2016 12:33
deze middag ga ik mijn Primastar na 12 jaar trouwe dienst omwisselen tegen een (gebrukte) Nissan NV200 Evalia!
 
Reply to this topicStart new topic
> verbruik
quip
post Jul 13 2007, 09:38 AM
Bericht #1


ouwe garde
***

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 131
Sinds: 11-April 2007
Van: Frankrijk
Gebruiker Nr.: 136



hoi allemaal...ondanks de drukte toch ff een berichtje tussendoor (IMG:style_emoticons/animated/36_1_19[1].gif)

verbruik over de eerste 2000 km 8.1 l/100 km. dat is dus 1 op 12.3

80 % binnenwegen met veel sturen remmen en weer optrekken en 20 % grotere wegen...boordcomputer geeft dan ook maar zo'n 42 km/h als gemiddelde snelheid aan.


Ik vind dit zelf een keurig verbruik tijdens een inrij-periode. (IMG:style_emoticons/animated/11_12_13[1].gif)
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
iggy
post Jul 13 2007, 17:11 PM
Bericht #2


forumvervuiler
****

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 441
Sinds: 2-April 2006
Gebruiker Nr.: 6



ik heb het met de mijne nog mooit gereden duzzzzz (IMG:style_emoticons/animated/36_1_32v[1].gif)
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
quip
post Jul 13 2007, 18:58 PM
Bericht #3


ouwe garde
***

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 131
Sinds: 11-April 2007
Van: Frankrijk
Gebruiker Nr.: 136



vanmiddag sprong die zelfs naar 8.0 l/100km.


zou het dan echt waar zijn dat je 8 tot 10 % besparing hebt met de robotbak ?? (IMG:style_emoticons/animated/36_1_19[1].gif)
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
iggy
post Jul 14 2007, 01:05 AM
Bericht #4


forumvervuiler
****

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 441
Sinds: 2-April 2006
Gebruiker Nr.: 6



zuinigste wat ik ooit heb gereden is 1 op 10.45 100% snelweg 120-130 km per uur, rustig optrekken in alle versnellingen bijv schakelen bij 2500/2750 toeren.

in de stad loopt ie 1 op 8.5 als ik rustig rijdt (IMG:style_emoticons/animated/;(.gif)
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
quip
post Jul 14 2007, 08:43 AM
Bericht #5


ouwe garde
***

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 131
Sinds: 11-April 2007
Van: Frankrijk
Gebruiker Nr.: 136



mmm dat is best duur (IMG:style_emoticons/animated/36_19_5[1].gif)

ik weet natuurlijk niet wat voor invloed het heeft dat de 2.5 l motor veranderd en gemoderniseerd is en de andere motoren van 2.0 liter geheel nieuw zijn maar ik zou dat verbruik van jou niet leuk vinden.

ik zal het je nog sterker vertellen...ik reed een paar dagen geleden even naar Cahors...waarbij ik ongeveer een tiental kilometer snelweg had.....en als ik dan keek naar het verbruik op dat moment dan gaf hij eigenlijk continu tussen de 7.0 en 5.5 l/100 km aan bij een snelheid van rond de 110 km/h.
de bak rijdt dan natuurlijk in z'n zes met rondom de 2000 toertjes..........dus ik ben benieuwd wat dat gaat doen als ik bv. een keer naar nederland rij.
November zal ik dat s aan jullie laten horen.
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
iggy
post Jul 14 2007, 12:13 PM
Bericht #6


forumvervuiler
****

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 441
Sinds: 2-April 2006
Gebruiker Nr.: 6



als ik voor me beurt ga volgende maand zal ik nog eens laten kijken, vorige keer ook al gezegd maar niks gevonden zeiden ze
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
Foos
post Jul 14 2007, 16:53 PM
Bericht #7


ouwe garde
***

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 92
Sinds: 5-March 2007
Gebruiker Nr.: 109



Hier de 2,5 L versie.

In de wintermaanden rij ik tussen de 1:11 en 1:12. Pas echter behoorlijke stukken rustig aan gereden op de snelweg en ik kwam boven de 1:13 !

Iemand eigenlijk al eens doorgereden tot het lampje ging branden van de reserve ?

Toch ideaal dat je zo'n 800 tot 900 KM kan rijden zonder een tankbeurt (IMG:style_emoticons/animated/36_1_75[2].gif)
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
pitteken
post Jul 14 2007, 19:28 PM
Bericht #8


beginnende spammer
**

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 56
Sinds: 27-August 2006
Van: lokeren, belgië
Gebruiker Nr.: 50



ik rij gemiddeld 8,3 liter per 100 km. En dit met een gemixt rijgedrag: dan eens snel, dan gewoontjes, dan eens met aanhangwagen, dan zonder. MEt of zonder airco, ik kom gemiddeld op 8,3 uit. Ik doe dan ook rond de 900 km vooraleer ik tank, en neen, nog niet tot het lampje gereden. Gisteren 71 liter getankt voor ik dacht 875 km. ik heb eigenlijk dus nog 200 km te gaan. Maar ik heb liever dat iemand anders da probeert. Stel je voor dat je zonder valt... (IMG:style_emoticons/animated/36_1_10[1].gif) (IMG:style_emoticons/animated/36_1_10[1].gif) (IMG:style_emoticons/animated/36_1_10[1].gif)
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
Foos
post Jul 14 2007, 19:53 PM
Bericht #9


ouwe garde
***

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 92
Sinds: 5-March 2007
Gebruiker Nr.: 109



Ik heb dan ook meestal al getankt (IMG:style_emoticons/animated/;d.gif)

Tank meestal na een 700-800 KM, heb dan meestal nog twee blokjes. Pas een keer de 900 Km erop gezet op één tank. Zou niet graag leeg staan langs de kant van de weg, en zeker niet met een diesel !

Vandaar mijn vraag of er nog lef gozers op 't forum zitten.....
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
Bertus
post Jul 14 2007, 22:38 PM
Bericht #10


BigBoss
****

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 865
Sinds: 30-March 2006
Van: hartje drenthe
Gebruiker Nr.: 2



1150 KM is mijn top had toen wel veel gereden met een snelheid van 90 km per uur op 2baanswegen waar het niet verantwoord is om vrachtwagens in te halen.
in theorie zou ik bij een snelheid van 85/90 tot 1450 km op een tank kunnen gaan mijn T4 doet dan 1op 18 met die snelheid, maar net wat Foos zegt ik zou ook niet graag stil staan langs de weg met een lege tank
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
kees
post Jul 14 2007, 22:50 PM
Bericht #11


ouwe garde
***

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 86
Sinds: 4-April 2006
Van: Groetjes uit West- Friesland
Gebruiker Nr.: 20



Bij mij brand het lampje vaak rij dan nog heen en terug naar
mijn werk 35 km ,als ik dan ga tanken zit er meestal nog
10 liter diesel in de tank. Dus zuinige rijders kunnen nog
50 km ver komen.

groetjes Kees.
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
vale
post Jul 14 2007, 23:46 PM
Bericht #12


Bus-Halte Beheerder/contactpersoon
****

Groep: Root Admin
Berichten: 1,785
Sinds: 1-June 2007
Van: ergens bovenin het noorden
Gebruiker Nr.: 167



De mijne heb ik nog niet zo lang,maar op relatief korte afstanden(0-40 km),met een rustige rijstijl(max.2400 toeren) haal ik wel 12 km uit 1 liter.
Volgende week ritje Denemarken,plus-minus 600 km snelweg.Met de nodige "Baustellen und Stau" in Duitsland, zoals gewoonlijk elke zomer,kan ik het beter weergeven.
Zal het verbruik dan ff meten,kom je het dan wel te weten (IMG:style_emoticons/animated/36_1_19[1].gif)

grtz vale.

P.S.

Voor de test zoek je maar een ander,ik hoef niet. (IMG:style_emoticons/animated/36_6_3[1].gif)
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
tukker
post Jul 15 2007, 00:58 AM
Bericht #13


Bus-Halte Beheerder
****

Groep: Bus-Halte Team
Berichten: 400
Sinds: 3-April 2006
Gebruiker Nr.: 10



het meeste wat ik ooit heb getankt was 93 liter.
wel even zweten zolang op de reserve, maar ik wilde het een keer proberen.

verbruik met obd tuning 1 op 12,7
dus lekker zuinig
ik rijd 50 % snelweg en de rest in de binnensteden van nederland

Met een paardetrailer van 2200 kg is het verbruik 1 op 9,4
dus ook super dacht ik

laatst een retourtje hannover lekker even blazen 180-190 (teller)

verbruik 1 op 8
maar wel lekker op tijd thuis
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
quip
post Jul 15 2007, 11:07 AM
Bericht #14


ouwe garde
***

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 131
Sinds: 11-April 2007
Van: Frankrijk
Gebruiker Nr.: 136



ik wil nog wel even een belangrijke opmerking maken voor alle busrijders.

een dci motor heeft inspuiters die elektromechanisch bediend worden...hier wordt de brandstof onder hoge druk 800 bar en meer ( tot wel 2000 bij sommige type motoren ) ingespoten. De inspuiters zelf werken met enorm kleine toleranties..hierdoor is het zeer onverstandig om met een dci motor je tank leeg te rijden. Ook al zit er een brandstoffilter in je auto...de laatste resten brandstof kunnen altijd een residu bevatten.

De toleranties zijn zo klein dat het is dan alsof er een rotsblok tussen de naald en de wand komt te zitten met als gevolg ( in het gunstigste geval een verstoorde ) inspuiting en zelfs onherstelbare schade aan de inspuiters.

Mijn advies is dan ook...rij nooit een commonrail nieuwe generatie motor op bijna lege tank.
Maar ga gewoon tanken als het lampje brand of eerder.


Groeten weer vanuit een zeer warm hotel (IMG:style_emoticons/animated/36_1_19[1].gif)
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
harry
post Jul 15 2007, 14:15 PM
Bericht #15


Bus-Halte Beheerder
****

Groep: Bus-Halte Team
Berichten: 863
Sinds: 3-April 2006
Gebruiker Nr.: 15



mijn verbruik zal liggen rond de 1 op 11 / 1op 13 dit ligt aan mijn rechtervoet
rij ook wel vaker met een zware aanhanger maar dit zijn meestal korte stukken
ik zal nooit mijn tank helemaal leegrijden omdat ik dit al eens heb meegemaakt
met een mercedes 240 diesel
ik begin rustig te zoeken voor een tankstation als de tankmeter nog maar 1/4 aan geeft
dit zal rond de 700 / 750 km zitten
en zeker als je op de snelweg zit en je komt zonder diesel te staan wil ik je niet aanraden
want in de meeste gevalllen kan je de takeldienst bellen (IMG:style_emoticons/animated/;(.gif)
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
franklin
post Jul 20 2007, 23:19 PM
Bericht #16


nieuw lid
*

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 8
Sinds: 20-July 2007
Gebruiker Nr.: 196



Ik heb 1 x met mijn reserve van alkmaar naar heerhugowaard ongeveer 10 km gereden,en daarna van heerhugowaard via ijmuiden naar amsterdam gereden ongeveer 45 km.
Dus 55 km met mijn lampje aan en in amsterdam ff mijn kannetje uit de achterkant gehaald.
Ik durfde het toch niet verder te proberen,heb van heerhugowaard naar adam gemiddeld 100 km pu gereden.
Ik heb 1x met een sprinter droog gestaan,en heb een kannetje van 20 liter erin gegooid.
En in 2x me sleutel omdraaien starten en verder gereden.
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
trappist
post Jul 21 2007, 07:55 AM
Bericht #17


ouwe garde
***

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 91
Sinds: 10-August 2006
Van: Eindhoven
Gebruiker Nr.: 44



ik heb met mijn voorgaande diesels ook enkele keren doorgereden tot hij vanzelf stopte (IMG:style_emoticons/animated/36_1_19[1].gif) gewoon omdat ik een hekel heb aan tankstops!
Kwestie van bij de eerste hik meteen motor af, uitrijden op de vluchtstrook en bijvullen.
De laatste tijd rij ik meestal door tot het lampje niet meer af en toe uitgaat; heb altijd nog een kannetje bij mij maar lang niet meer nodig gehad, deze laatste wordt wel regelmatig ververst.
Verbruik weet ik niet, met de caravan rij ik op één vulling van Luxemburg tot Montelimar, en met de volgende kan ik dan tot einde vakantie nog in Blanes rondrijden.
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
Ex-astrake
post Jul 22 2007, 12:11 PM
Bericht #18


nieuw lid
*

Groep: Bus-Halte Leden
Berichten: 24
Sinds: 22-November 2006
Van: Gistel, België
Gebruiker Nr.: 74



Tja van verbruik ben ik tevreden met onze 2.5
Heb nou niet bepaald een kleine voet (49) en die durft als de motor lekker warm staat regelmatig tegen de vloer aandrukken.Ben dan ook foto's van ons karretje aan het verzamelen geweest; 5 in 7maand tijd.
Maar verbruiken doet ze maar gering, gemengt verkeer en regelmatig een aanhanger met huif erachter kom ik gemiddeld rond 8,5/100km ;ons beste was 7,7/100km met geladen wagen en aanhanger op vakantie in de ardennen in België; niet slecht toch?
Een bekende van ons rijdt als taxi met 2 Vivaro's, een 2.5 en een 1.9; hij verklaarde 13/100km nodig te hebben met gewoon alledaags rijgedrag.
Ben ik even blij met ons karretje.
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
vale
post Aug 1 2007, 09:32 AM
Bericht #19


Bus-Halte Beheerder/contactpersoon
****

Groep: Root Admin
Berichten: 1,785
Sinds: 1-June 2007
Van: ergens bovenin het noorden
Gebruiker Nr.: 167



Gisteren getankt.
Verbruik 1:11,8.
600 km snelweg met 3 uur file-rijden(nou,rijden!!!). (IMG:style_emoticons/animated/36_19_7[1].gif)
De rest van de tank gebruikt voor stads-kilometers,zit namelijk een paar honderd meter van het centrum,dus lopen gaat best,alhoewel ik liever de Viv pak.
Je ziet hier niet veel van deze types,voornamelijk de enkel-cabines,dus heb wel bekijks met mijn bus.
De zonneband met OLSENBANDEN(Deense film-figuren: http://wikipedia.qwika.nl/en2nl/Olsen_Gang ) laat menigeen zijn hoofd in de richting van ons busje draaien.Zeer leuk om de reacties te zien.

grtz vale.
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post
vale
post Aug 8 2007, 20:43 PM
Bericht #20


Bus-Halte Beheerder/contactpersoon
****

Groep: Root Admin
Berichten: 1,785
Sinds: 1-June 2007
Van: ergens bovenin het noorden
Gebruiker Nr.: 167



Vanmorgen de bus weer ff afgetankt,resultaat van de terugreis zonder grote files:
1:13,5 met gebruik van de airco.
User is offlineProfile CardPM
View VehiclesGo to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

 

- Print Versie Actuele tijd: 28th March 2024 - 10:50 AM


Bus-Halte.nl is een onderdeel van Opel Scene Nederland
©2002-2006 All rights reserved

Pagina genereerd in 0.0166 seconden met 10 queries